Junamatka Intiassa Goasta Chennaihin

Tänään julkaisen videon, jonka näkemistä sinun piti odottaa 8 vuotta. Video kertoo matkastani Intian länsirannikolta Intian itärannikolle, Goasta Chennaihin. Se alkaa Margaon asemalta Goassa ja päättyy juna-asemalle Chennain keskustaan. Päästäksesi Intian länsirannikolta Intian itärannikolle, sinun piti nukkua yksi yö junassa.

Syy, miksi en julkaissut tätä jo vuonna 2014, on hyvin yksinkertainen: tekniikka vuonna 2014 ei ollut vielä kehittynyt tarpeeksi nopeaksi, jotta olisin voinut tehdä ja julkaista musiikkivideoita matkoiltani. Internetin nopeuskin turisteille Intiassa vuonna 2014 oli yhä painajainen. Sähkökatkoista puhumattakaan. Onneksi nykyään asiat ovat paremmin, mitä tulee digitaaliseen sisällöntuotantoon.

Videon kesto 5:04

Junamatka Goasta Chennaihin

Kuten mainitsin, tämä matka alkoi Margaon asemalta, joka tunnetaan virallisesti nimellä Madgaon. Näet asemalla kymmeniä ihmisiä odottamassa junaa, Chennai Expressiä, sekä myös chai wallan ja pani wallan, teen ja juomaveden myyjät.

Muistat ehkä myös elokuvan Chennai Express, josta bloggasin vuonna 2013. Junan lähtiessä näet ihmisten vilkuttavan laiturilla, melkein kuin näyttelijät Bollywood-elokuvissa konsanaan.

Junamatka Goasta Chennaihin kulkee paksujen vihreiden metsien ja korkeiden kukkuloiden läpi, ja pääset näkemään myös vilauksen mm. kuuluisasta Dudhsagarin vesiputouksesta.

Ja kuten mainitsin aiemmin, päästäksesi Goasta Chennaihin junalla rautateitä pitkin, pitää sinun nukkua yksi yö junassa. Istuimeni oli ikkunan vieressä ja sinertävä verho erotti minut junakäytävästä sekä muista matkustajista. Ikkunan vieressä olivat niin yläsänky kuin alasänky, ja valitsin niistä ylemmän. Pidin mustan kameralaukkuni yön yli vieressäni seinää vasten, koska niin suositellaan tekemään taskuvarkaiden varalta junissa. Valkoinen lakana kuului junan varustukseen. Näet myös sen videolla.

Juna saapui Chennain keskusasemalle lähtöä seuraavana päivänä aamupäivällä ja täysin ajallaan. Olen kuitenkin oppinut, että toisinaan Intian rautateillä voi matkustamisessa esiintyä suuria viiveitä. Tämä matka oli yksi hankalimmista, joita olen Intiassa tehnyt, mutta se ei ollut ainoa junamatkani. En suosittele junamatkustamista mukavuudenhaluisille muutoin kuin parhaimmassa luokassa parhaimmilla junilla. Toivon, että joskus voisin niistäkin kertoa ja kuvata.

Tilaa blogini, somekanavat ja YouTube, jos haluat nähdä lisää matkakertomuksiani!

Lue lisää matkustamisesta Intiassa teoksestani INDIVUE – Matka Intiaan!

Katso myös tuore video maailman parhaimmasta lentokentästä.

7 Comments

    1. Mietin just, että monikohan suomalainen luulee, että muualla kuin Suomessa/Pohjoismaissa ei ole vihreää luontoa? En siis matkailijoita tarkoita vaan muuten. Ihanan vehreää msisemaa! Itse olen vehreässä luonnossa liikkunut kaikkialla paitsi Senegalissa.

    2. Hei, kyseinen juna ei muistaakseni pysähtynyt pitkiä aikoja millään pysäkillä, paitsi Bangaloressa yöaikaan. Junia on nopeita ja hitaita, eli toiset pysähtyy enemmillä pysäkeillä kuin toiset.

  1. Junamatkailu on kyllä mieleeni, mutta on se tietysti erilaista eri tasoisissa junissa. Tuossa filmissä huomioni kiinnittyi ihmisten vähyyteen, jotenkin olisin odottanut, että asemat olisivat tungokseen asti täynnä ihmisiä ja myyjiä.

Leave a Comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.